۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۵۶۶
استاندار خوزستان مطرح کرد؛

تعویق بازگشایی مدارس تا یک هفته دیگر| افزایش مراکز تست گیری به ۷ آزمایشگاه

تعویق بازگشایی مدارس تا یک هفته دیگر| افزایش مراکز تست گیری به ۷ آزمایشگاه
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس تا هفته پیش رو ادامه دارد، گفت: با راه اندازی دو مرکز تشخیص کرونا، تعداد مراکز استان به ۷ آزمایشگاه می‌رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، پیش از ظهر امروز در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، هرچند مدت بحران کرونا ویروس طولانی‌تر شده، اما منحنی بیماری پهن شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هزار و دویست تست از ده هزار تست روزانه در سطح کشور متعلق به استان خوزستان است، عنوان داشت: تعداد آزمایشگاه‌های تست تشخیص کرونا در استان به ۵ مرکز رسیده و به زودی با دو مرکزی که در آبادان و همچنین توسط هلال احمر راه اندازی می‌شود این مراکز به ۷ عدد خواهد رسید و بیماریابی ما قوی‌تر از گذشته می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی کاهش پیدا کرده است، گفت: تعطیلی‌های اخیر در برخی شهرستان‌ها بدین علت است تا شرایط را کنترل نموده و با طغیان بیماری مواجه نشویم، تا امروز این اقدامات و سیاست گذاری‌ها موفقیت آمیز بود.

شریعتی با بیان اینکه روز جمعه برای تصمیمگیری درباره توقف یا تداوم تعطیلی‌ها شرایط را بررسی خواهیم کرد، تصریح کرد: هر زمان بنا بر بازگشایی باشد تنها اصنافی اجازه فعالیت خواهند داشت که در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام و خود را با پروتکل‌های وزارت بهداشت وفق داده باشند.

وی ادامه داد: اصنافی که چنین کاری نکرده باشند اجازه بازگشایی نخواهند داشت و لازم است از هم اکنون نسبت به ثبت نام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه زیارت اهل قبور و رفتن به آرامستان‌ها در هفته جاری در استان ممنوع است، خاطرنشان کرد: مدارس یک هفته دیگر در سطح استان تعطیل خواهد بود ضمن اینکه برای عید فطر با توجه به شرایطی که پیش خواهد آمد و روند سیر بیماری، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در شب‌های قدر طبق دستورالعمل تصمیم گیری شده، ضوابط مربوطه به صورت کامل باید اجرا شود، عنوان داشت: علی رغم اینکه در اهواز اقدامات خوبی در زمینه اجرای قرنطینه‌ها و تعطیلی‌ها صورت گرفت، اما در مناطقی همچون بازار کیان و پردیس نیاز به مداخله جدی تری وجود دارد که دستور لازم در این ارتباط داده شده است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات